26 Aralık 2005

yum update kernel

Geçenlerde kernelimin güncel olmadığını farkettim, hemen terminali açtım ve Yum'a şu kerneli güncelleyiver ben hemen çayımı koyup geliyorum dedim. Nasılmı söydim bunları, aynen şöyle;

yum update kernel

Mutfağa gittim, demli bir çay koydum şekerini karıştırırken annemin kurabiyelerini gördüm, kurabiyeye attığım ısırıkla her yer kırıntı oldu. çay kaşığını bir yere atıp hemen odama kaçtım. İçeri girer girmez yum bana complete!!! diye bağırdı. Kurabiyeme ikinci ısırığı attım. Ağzım dolu bir şekilde nası yani dedim. Yum da "tamam abi işlem tamam işte" dedi. Yum kardeş sen kerneli yeniledin iyi oldu ama ben şimdi Windows sürücümü nasıl okuyacağım? Nvidia grafik kartımın 3D desteğini nasıl tekrar aktif hale getireceğim? Deyince yum hemen atladı

Abi Windows sürücün için teminale şunu yaz;
yum install kernel-module-ntfs-$(uname -r)

Grafik kartın için şunu yaz ben hallederim hemen dedi.
yum install ati-fglrx kernel-module-fglrx-$(uname -r)
sonra;
yum install kernel-module-fglrx-$(rpm -q --queryformat="%{version}-%{release}\n" kernel | tail -n 1)

Yum hallederim deyince bende televizyonu açtım, Desperate Housewives'i izledim. Desperate Housewives bitince de Yum, complete!!! diye bağırdı gene. Bilgisayarımı yeniden başlattım herşey tamamdı. Sağol, varol Yum kardeş!!!
Not: Yum kardeş nedir? Yenir mi? içilir mi? Diyenle ilerde detaylıca anlatmayı düşünüyorum.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Yum nedir? �aylam� yenir ? : )ben ��renmek istyorum.

Adsız dedi ki...

Zorla bana bir linux s�r�m� kurduracaks�n en sonunda deneme s�r�m� olsa bile :) Bu arada bu yum yenirmi En k�sa zamanda konuyu a��klaman� bekliyoruz..