29 Aralık 2005

Pardus 1.0

Hedefleri arasında devamlılığı olan, yaygın bir işletim sistemi dağıtımı kurmak olan Uludağ Projesi, dağıtım ve çevresinde oluşacak açık kaynak ekosistemi aracılığı ile özgün teknolojik katkı yaratmak konusuna çok önem veriyor. Neden "Ulusal" Dağıtım, sizi ulusal yapan şey nedir? diyenlere şöyle cevap veriyorlar; "Uludağ projesi ve ürünü olan Pardus, Linux'un ülkemizde yaygünlaşmasında önemli bir atılım oluşturacak. Bunu bir yandan tam ve doğru Türkçe desteği vermesi, diğer yandan da katma değerli projeler ve ürünler üretecek bir özgür yazılım ekosistemi kurulmasına öncülük etmesi ile sağlayacak. Bu sayede Linux ve türevlerinin lisans anlaşmalarında yer bulan özgürlükleri, özellikleri değiştirme ve yeniden dağıtma özgürlüğünü sırsız olarak kullanma olanağı edineceğiz. Pardus'un yol haritasını ve önceliklerini belirleyerek teknolojimize ve bilgimize sahip olabileceğiz. Uludağ, Linux'un ulusal ölçekte sahiplenilmesinde görev yapacak temel yapıtaşlarından birisi, bu nedenle "ulusal"." Ekim 2004 de yayınladıkları Proje Ana Sözleşmesi doğrultusunda Pardus 1.0 için çizilen yol haritası tamamlandı indirmek için buraya tıklayın.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

pardusu ��kt��� gibi y�kledim. yanl�z, monit�r�m� d�zg�n tan�yamad� hayvan. 1024*768 ��z�n�rl���n �st�ne ��kma�yorum. linus beyin aksine kde'den de pek haz alamad���m i�in bi yerde bi ayar m� var bilmiyorum. debiandan geldi�im i�in dpkg-reconfigure xserver-xorg demek de istiyorum. yok. xorg.conf da d�zg�n g�z�k�yor hani. pisi ile ati driverlerini y�kledim, hi� bi �ey de�i�medi. ayr�ca yeni oldu�u i�in ba��ml�l�k sorunlar� da var. debiana geri mi d�nsem yoksa okulun garip a� sistemi y�z�nden bir t�rl� y�kleyemedi�im gentooyla tekrar m� u�ra�sam bilmiyorum