23 Aralık 2005

Aradığım Şeyi Buldum

Selin'e Fedora'yı önermeyi düşündüm geçen gün. Sonra vazgeçtim, zaten bilgisayarla uğraşmayı pek sevmiyor. Kullandığı işletim sistemi lisanslımı yoksa korsanmı onu da bilmiyorum. Demin Windows XP Pro nun fiyatına baktım 248 ylt miş. Selin'nin işletim sistemi ve bilgisayarından beklentisi ne? Bence bilgisayarıyla işini çabucak halledip oradan tüymek. Düzenli aralıklarla c sürücüsüne format, ardından winamp ve bir kaç film oynatıcı program yüklemek, sonra kaldığı yerden devam . Hiçbir sorun ve ayrıntı ile karşılaşmak istemiyor. Evine gelip bilgisayarını açtıkdan sonra bu gün ne olmuş diye haber sitelerine gözatarken zaten uykusu geliyor, bir kaç şarkı dinleyip uyumak istiyor. Ne yapsaydı! Gnu/Linux Fedora'yı yükleseydi de yeni aldığı albümü cd sürücüsüne koyunca eksik plugin yazısını görüp, şurda iki şarkı dinleyecektik noluyo yaa deyip bilgisayarınımı parçalasaydı. Selin'ne nasıl yaklamalıyım diye düşünmeye başladım. Ne yapıp edip ilk dozu vermeliydim. Sonrası çok kolay çorap söküğü gibi gelir zaten. Derken, aradığım şeyi gece yarısı 03:46 da buldum. Van Helson'ın yazdığı Pınar Yanardağ'ın çevirdiği bir makaleydi bu. Makalede Linux toplumunda, Selin'e yönelik bazı önyargılar ve zorluklar açıklanmış ve bu zorlukları belirlerken Selin'i ortaklığa teşvik etmek için muhtelif stratejiler incelenmişti. Tam aradığım şeydi bu.

2 yorum:

Gøkberk dedi ki...

Linux'u hi� kullanmam�� biri i�in atmas�n� sa�layabilece�iniz en iyi ad�m Live CDlerdir. Linux nedir, ne i� yapar, al��ma derdi gibi her t�rl� ortadan kald�rabilecek yan etkisi ila�lard�r. Gavur memleketinden Knoppix veya yerli mal� yurdun mal� herkes bir kere Pardus kullanmal�. Hem T�rk�e hem de �ok kullan��l�. Kurma veya silme derdi de yok �st�ne, daha n'olsun?

Serkan dedi ki...

Biraz olsun tan�d�ktan sonra da Pardus Kurulan 1.0 ideal gibi duruyor �imdilik.