31 Aralık 2005

Mutlu Yıllar

Geçen gün aMSN'in yeni versiyonunun çıktığını öğrendim, bilgisayarıma indirip biraz deneme fırsatı buldum. Ertesi gün de (30 Aralık) bununla ilgili birşeyler yazacaktım ki net bağlantımda sorun olduğunu farkettim. İlk başta sıradan adsl sorunlarından biri zannettim, web sayfalarını açamıyordum, biraz bekleyecektim ve herşey düzelecekti ama beklediğim gibi olmadı saatler geçtikçe sabrım tükenmeye başladı. Kablo bağlantılarını kontrol ettim, tel prizini kontrol ettim, virüs taraması yaptım, ip mi defalarca yeniledim, modemimin adaptörünü ve bağlantı ayarlarını kontrol ettim ve hiç bir soruna rastlamadım. Kısa süreli de olsa Gaim'i açabildim ve Özgür'e derdimi anlattım, o da bana Türk Telekom'un ADSL Arıza Kayıt telefon numarasını (444 0 375) verdi. Telefonu açtığımda derdimi anlamayacak, ilgisiz birinin açacağını sanıyordum ama öyle olmadı. Konuştuğum telekom görevlisi elinden geldiğince yardım etti. Bana sorulan soruları pür dikkat dinledim ve hepsine hızlıca cevap vermeye çalıştım.
-Alo ben falanca filanca nasıl yardımcı olabilirim?
-Ben Ahmet, adsl ışıklarımda herşey normal ama web de hiç bir sayfayı açamıyorum.
-Kablolarınızı kontrol ettinizmi Ahmet bey?
-Evet
-Modeminizi açıp kapattınızmı Ahmet bey?
-Evet
-Modeminizi adaptörden çıkartıp taktızmı?
-Hı hım
-Bilgisayarınızı virüs taramasından geçirdinizmi?
-Evet!
-Denetim masasına girebilirmisinz Ahmet bey?
-Şey ıımm denetim masası dediniz demi.
-Evet denetim masası Ahmet bey.
-Şey eee siz bana denetim masasından nereye bakmamı isteyeksiniz? Ben Linux sistemli bir bilgisayar kullanıyorumda.
-Yalnız biz Linux tabanlı bilgisayarlara teknik destek sağlamıyoruz.
-Hönk
-Ahmet bey ordamısınız?
-Nereye bakmamı söyleyecektiniz denetim masasından, söylerseniz belki yardımcı olabilirim size.
-ip adresinizi otomatik algılayıp algılmadığına bakmanızı isteyecektim.
-Ha evet ben baktım ona otomatikde. (Not:Gnome için Desktop-Sistem Ayarları-Ağ-Düzenler)
-O zaman arıza kaydınızı yapıyorum 24 saat içinde nete bağlanamazsanız tekrar bizi arayın, iyi günler
-Teşekkür ederim, iyi günler.
Neyseki sorun 17 saat sonra düzeldi. Müşteri hizmetlerini arayıp sorunun ne olduğunu öğrenmek istedim, 24 saat sonunda beni arayacaklarını söylediler. aMSN'e gelince, eğer icq da kullanıyorsanız bence hantallık aMSN, Gaim yeterince kullanışlı ve birden fazla mesajlaşma hesabını kullanmanızı sağlıyor yahoo, msn, icq hatta mirc i bile aynı anda kullanabiliyorsunuz. aMSN in tek artısı kamera (webcam) desteğinin bulunuyor olması. Bu arada mutlu yıllar herkeze.


2 yorum:

Gøkberk dedi ki...

Ben seneler �nce TTNet teknik servisi arad���mda derdimi anlatt���m ve bana i�letim sistemi soran han�mefendiye "Linux kullan�yorum" dedi�im verdi�i cevap "Beyefendi onu sormuyorum, hangi Windows s�r�m� demi�ti". Linux'un bir i�letim sistemi oldu�unu bir t�rl� ispatlayamd�m han�mefendiye. Telefonu y�nlerdirdi�i �st� olan han�mefendi de Linux kulland���ma inanmay�nca sorunu kendim ��zm��t�m.

PS : Kad�nlar Linux'tan anlamaz demiyorum ancak benim konu�tuklar�m bihaberden de �teydi.

Adsız dedi ki...

T�rk telecom y�llar s�ren uzun y�pratma �al��malar�nn sonunda �zelle�tirildi. Bu �zelle�tirmenin souncunda beklediklerimzi tabi ki alamad�k ve alamayaca��z. herkesin hevesle bekledi�i �zel t�rk telecom fiyatlarda ucuzlamaya gitmeyecek. fiyatland�rman�n "d�nya �ap�nda rekabet�i" oldu�unu iddia ediyor. hizmet kalitesinde art�� art�k sadece cebinizin ne kadar derin oldu�una ba�l�. ��nk� t�rk telekom kaliteli servis ile ucuz servisi birbirinden ay�rarak fiyatland�racak. "altyap� sorunun �imdilik bizim sorunumuz de�il" diyorlar. peki ne kazand�k. Ne yapacak bu adamlar? sadece m��ter hizmetlerinde kalite art�k telefon faturan�z� �demek i�i s�ra beklerken daha kaliteli koltuklarda oturacaks�n�z ve destek i�in telefon a�t���n�zda size daha nazik davranacaklar. Telekom �zelle�ti hay�rl� olsun. peki de�di mi ?