13 Şubat 2006

Graphviz

Televizyon izlerken kumandaya sarılıp uyuya kalmışım, derken bir kabusla gece yarısı 5:30 da uyandım. Kapkara bir köpek peşime takılmış ben kaçıyorum, e tabi koşmaya çalışıyorum ayaklarım geri geri gidiyor, olmuyor. Köpek bacağımdan ısırınca uyanıverdim. Elimi yüzümü yıkadım bilgisayarmın başına oturdum. Geçen sene Modelleme Teknikleri hocam bir tane matematik programı göstermişti "bak bununla şemalar çizebiliyorsun, bak bak burdan ok çıkaroyosun, içine yazı da yazabiliyorsun, burdan renkleri değişiyor." Kulakların çınlıyordur heralde hocam, gösterdiğin programın Linux'de çalışan versiyonunu buldum. Linuxfocus'da Jean Etienne, Graphviz programının kurulumunu ve kullanımını anlatmış. Graphviz programını indirebileceğiniz adres ve kullanımı ile ilgili örnekler yapmış. Graphviz'i Fedora Core 4 kurulu bilgisayarımda yum ile kurmaya çalıştım ama listetlerde yok(Fedora Core 3 için var) sanırım rpm sini sitesinden indirip kurdum. Terminali açtım ve bir deneme yaptım.

echo "digraph G {Beşiktaş->Kaleciler; Beşiktaş->Defans; Beşiktaş->OrtaSaha;Beşiktaş->Forvet;
Kaleciler->OscarCordoba; Kaleciler->Muratşahin; Kaleciler->Volkan; OrtaSaha->TayfurHavutçu; OrtaSaha->JoseKlebersonPereira; OrtaSaha->OkanBuruk; OrtaSaha->KürşatErgunAydın; OrtaSaha->DanielGabrielPancu; OrtaSaha->SergenYalçın; OrtaSaha->TümerMetin; OrtaSaha->AliTandoğan; OrtaSaha->MustafaKorayAvcı; OrtaSaha->ibrahimAkın;
Defans->AdemDursun; Defans->EmreAşık; Defans->Atan; Defans->MehmetSedef; Defans->İbrahimÜzülmez; Defans->İbrahimToraman; Forvet->AhmedHassan; Forvet->VeyselCihan;
Forvet->AhmetDursun; Forvet->SouleymaneYoula; Forvet->AiltonGoncalvesDaSilva;}" | dot -Tpng >Beşiktaş.png böyle bişey çıkıyor. (Ailton'a istediği paslar verilse çok gol atar aslında)

Farklı kodlar kullanarak şemayı renklendirmek, şekillerini değiştimek mümkün. Farklı kod örnekleri için galeri bölümündeki resimlere tıklayarak inceleme yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok: