08 Ocak 2006

Windows XP - Güvenebileceğiniz bir işletim sistemi

Demin Linuxnet'in forumlarında dolaşırken Elektronits sitesindeki bir yazıya bağ(link) verildiğini gördüm. Bu yazıyı daha önce gene Linuxnet'de okumuştum sanırım. Robert Storey yazmış ve Tanju Taşığlar çevirmiş. Robert Storey eski bir linux hacker(argo anlamda). Herzaman ki klişe Windows yorumları yerine, espirili bir şekilde Windows klişelerini kabul ederek anlatmış derdini. Yazıda en çok hoşuma giden bölümleri aşağıda alıntı yaptım, tamamını okumak için buraya.
""Bedava" - inanmayın! Aynen eroin gibi, yalnızca ilki bedava. Akabinde kendimi Linux kitapları ve geniş bant bağlantı için büyük paralar harcarken buldum. Bütün gece bol miktarda kahve, kola ve pizza tüketerek uyumazdım. Zayıfladım, soldum, saçlarımı uzattım, traş olmaktan vazgeçtim ve hiç banyo yapmadım. Bütün gecelerimi Palo Alto, California'da bilgisayar dükkanında hacker denilen birkaç 'solcu' sürüngen ile geçiriyor ve eve nadiren gidiyordum. Dahası, ben ve 'yeni' arkadaşlarım kendilerinin Just For Fun dedikleri, Kominist Manifesto'nun yenilenmiş sürümünü yazmış olan, Linus denilen Finli teröriste tapıyorduk."
***
"Tabii ki hiçbir işletim sistemi mükemmel değildir ve ben de birkaç önemsiz sorunla karşılaştım. E-postama bakmak için ilk bağlandığımda sistemin biraz salaklaştığını gördüm. Harddiskin ışığı yanıyor ve sanki kazınıyormuş gibi sesler çıkarıyordu ve modemimin ışıkları yılbaşı ağacı gibi ışıl ışıldı. Microsoft Yardım Merkezi'ni aramaya karar verdim. Redmond, Washington'dan bir 900'li hattı ve üç saat hatta bekletilirken sıradan bir ücret olarak dakikasına 6 Amerikan Doları ödedim. Sonunda bir Microsoft temsilcisine bağlandım ve neşeyle ilk defa MSN'e bağlanıldığında, XP'nin (size sormadan) 140 Mega Bayt kadar tutan güvenlik yamalarını indirip kurduğunu söyledi. Bunlara NSA Backdoor uygulaması dahildi. Beni bunun tamamiyle normal ve güvenliğim için olduğuna ikna etti. Böylece kendimi çok daha iyi hissettim. Çünkü bir an için şu şeytan Linux hackerların bilgisayarıma girmekte olduğunu düşünmüştüm."

2 yorum:

Adsız dedi ki...

�nternet sitenizden dolayi sizi kutlarim.

Serkan dedi ki...

Bu bahsetti�iniz yaz�y� san�r�m ge�en y�l okumu�tum ve o zaman bile art�k g�ncellenmesi gereken bir haldeydi. Eski bir makale olarak her an okunmaya de�er bir klasik olma �zelli�i var.